Csörlő

    Gépeink a csörlő segítségével jutnak a magasba, így nagyon fontos, hogy megfelelõen erős, biztonságos legyen. Aggregátorunk szíve egy amerikai V8 as motor (Chevrolet Corvette), melyet a versenysportból ismert Weber karburátor lát el üzemanyaggal. Csörlésenként körülbelül egy liter üzemagyagot szippant fel. Kötélvágó szerkezete hidraulikus, egy esetleges motorleállás esetén is elegendõ nyomás marad a nyomástárolóban 6 kötél átvágásához.

       A teherautó amire a csörlőt építették egy igen ritka diesel Magirus Deutz az ötvenes évek végéről. (Sirius L-90)

 

Típus: 2 dobos keresztelrendezésű csörlő HI-HAI 2.
Gyártó: Segelflieger-Club HI-HAI Hirzenhain

Motor:

Gyártó:                  General Motor Corporation
Típus:                    54S
Hengerek száma:   8
Hengerûrtartalom:  5303 ccm
Motorteljesítmény DIN szerint:     250 lóerõ 4700 1/min mellett
Motorteljesítmény SAE szerint:     270 lóerõ 4800 1/min mellett
Forgatónyomaték DIN szerint:     43.5 Kpm 3000-3200 1/min mellett
Forgatónyomaték SAE szerint:     350 ft lbs 2800-3400 1/min mellett

Tengelykapcsoló:

Gyártó:           General Motor Corporation
Konstrukció:   Hidraulikus 3-elemes nyomatékmódosító
Hûtés:             Elkülönített hűtõ a fõhûtõ mögött

A nyomatékmódosítás tartománya: 3.70 : 1 –tol 1.76 : 1 –ig

 


Vitorlázó és motoros vitorlázórepülők 600 Kg súlyig indíthatók.

Kötélhossz: 1500 m,
Csörlőkötél: 4 ,2 mm-es átmérő 7x7 pászmás német drótkötél, szakítószilárdság 14800 N
tömeg: 7kg/100m